Geçtiğimiz sezonu şamar oğlanı olarak geçiren, Galatasaray forması arması nedir bir haber olan bir futbolcu topluğu ve yönetimsizlik ile dua ederek tamamladık. Sezona Barcelona efsanesinin yaratıcılarından olan Frank Rijkaard ve ekibiyle başlanmasına rağmen hocasını göndermek için oynamayan futbolcuları seyrederek kahrolduk.Yönetimsel bazda sezona Keita’yı gönderip Serdar Özkan’ı alarak başlamak süper saçma bir hamleydi.Galatasaray’ın itici gücünü en az %60 oranında etkiledi bu değişim.Arda’nın, Baros’un ve Kewell’in uzun süreli sakatlıkları can sıkıcıydı.
Rijkaard’dan sonra gelen efsane getirelim taraftar susar nasılsa diyerek getirilen Hagi ve futbolcular arasındaki köprülerin kopmasına sebebiyet vermeye müsamma gösteren Bülent Ünder’i anlatmıyorum. Çünkü düşündükçe anlattıkça sinirlerim geriliyor nevrim dönüyor.
Yeni sezona yeni ümitlerle giriyor Galatasaray. Öncelikle seçimde kuvvetli bir biçimde kazanmış ne yapmaya çalıştığını bilen iyi bir başkan potresi var önümüzde Sayın Ünal Aysal. Florya’nın havasını en iyi bilen ve otoritesine Türkiye’de en çok güvenilen isim Fatih Terim hocamız takımın başına yeniden geldi ve ipleri eline aldı. Ekibinde ise Hasan Şaş, Ümit Davala’nın yardımcı antrenör olarak görev alacağı söyleniyor. Cludio Andre Taffarel ise Nezihi Ali Baloğlu’nun yerine kaleci antrenörlüğü görevine getirildi.Nezihi hocanın kalecilerimize bir katkısı olmamasından dolayı en çok sevindiğim olay Tafo’nun geri gelmesi oldu benim açımdan. Uluslararası tecrübesiyle çok şeyler katacaktır kalecilerimize.
Gelelim şu ana kadar kadroya kattığımız oyuncuları değerlendirmeye.
Johan Elmander
Galatasaray ilk transferini forvet mevkisine yaptı.Bolton Wanderers takımından Johan Elmander’i bonservissiz olarak takıma kattık.Uzun süre takımla adı anıldığı için içli dışlı olduğumuz oyuncuyu zaten çok iyi tanıyoruz.Eğer Touluse günlerindeki gibi kendini takıma adarsa Galatasaray adına çok iyi işler yapacağı aşikar.Özellikle Baros’la çift forvetteki uyumu çok önemli olacak bizim açımızdan. Galatasaray’a imza attıktan sonra çıktığı ilk milli maçta 2 gol atması kendisini işine vereceği konusunda beni ümitlendirdi.
Selçuk İnan
Selçuk’un Manisa günlerinden beri Galatasaray’a transfer olacağı söylentileri dolaşır dururdu ortalıkta. İyi bir Galatasaraylı olduğu ve Arda Turan’la Manisaspor’da oda arkadaşlığı yapmasının bu aynı renklere olan sevdadan dolayı olduğu bile söylendi. Biraz gecikmeli de olsa Selçuk İnan artık Galatasaray’ın kadrosunda. Son sezonda Trabzonspor’un başarasında en büyük payı olan Senol Güneş’in sahadaki beyni olan Selçuk’u bu kadar talibi varken bonservisiz olarak kadroya katabilmek büyük başarıdır. Hasan Şaş’ın etkileyici konuşması Selçuk’un Galatasaray’a transferini kolaylaştırmıştır. Yıllardır BAM (Barış-Ayhan-Mustafa) üçlüsünden çekmediği dert kalmayan Galatasaray taraftarı bu transferle gülücükler saçmaya başlamıştır. Galatasaray bana göre yeni Tugay’ı olabilecek ismi bulmuştur. Türkiye içinden alınabilecek en iyi orta sahayı kadrosuna katmıştır. Umarım Trabzon’daki futbolunun üzerine koyarak devam eder Galatasaray’da…Ayrıca bu transferden sonra Trabzonspor’un misilleme olarak Barış Özbek’i kadrosuna katması Galatasaraylıları iki transfer yapmış kadar mutlu etmiştir. Teşekkürler Sadri Başkan.. :)
Ceyhun Gülselam
Galatasaray Selçuk’tan sonra ikinci yerli transferini de Trabzonspor’dan gerçekleştirdi. Genç Ceyhun Gülselam ile bonservisiz olarak transfer gerçekleşti. Defansif orta saha ve stoper olarak oynayabilen Ceyhun’u da kadrosuna kattı. Özellikle Lorik Cana’nın Muslera’ya karşılık Lazio’ya verilebileceği söylentilerinin dolaştığı bir dönemde o bölgeyi Ceyhun’la yedekledi Galatasaray. Uzaktan sert şutları ile Galatasaray’ın uzun zamandır sorunu olan dönen topları iyi değerlendirebileceğin düşünüyorum. Dönen topları kaleciye dönebilen üstün yetenekli oyuncularımız var Ayhan Akman ve Mustafa Sarp gibi. Umarım Selçuk transferine Barış Özbek’le misilleme yapan Sadri Şener, Mustafa Sarp veya Ayhan Akman’dan birini daha kadrosuna katar bizde iyice rahatlarız. Gerekirse havalanından uğurlar bu iki ismi, Trabzon’da da karşılarız.. :)